onsdag 13 juni 2012

Inlåsta hundar och brända bröd

Herregud, vilken dag på jobbet. Inte nog med att jag är trött för att jag inte sover ordentligt på nätterna - vet dock inte varför.

Sen när vi sitter och jobbar börjar brandlarmet tjuta högt som bara den. Då har min lilla kusin som är med på jobbet lagt in ett korvbröd i micron för att värma det "lite" - det börjar mer eller mindre brinna där inne. Toppen. Jag STINKER verkligen rök och hela kontoret är äckligt av rök och lukt. Micron är bara att kasta.

När detta händer börjar såklart hundarna skälla och gny. Jag tar med dom och sätter dom i konferensrummet, stänger till och försöker lösa den tjutande brandskitsaken.

När vi väl ska släppa ut hundarna efter att ha vädrat så har dörren gått i baklås?!!?!! OKEJ!! Vi försöker med både skruvmejslar, nycklar, hårnålar och gu vet allt. Men nej, den nyckeln finns lixom inte. Vi ringer vaktis som får komma och skruva upp ett fönster, där jag sen klättrar in och låser upp...

Trött i huvudet? Nä inte alls.



Inga kommentarer:

Skicka en kommentar

Söt du är som lämnar ditt ord. Reklam tas däremot bort.