söndag 8 april 2012

Envis liten tjej

Mina två gosingar ligger i soffan och sover! Thea är otroligt pigg hela tiden, men rätt som det är totalsomnar hon. Gärna med någon av oss i soffan, mysig tjej :)

Man måste verkligen ha tålamod. Hon bokstavligt h a t a r kopplet. Jag vet inte vad jag ska göra. TÅLAMOD, men det är inte lätt. Hon sätter sig ner och vägrar röra sig. Släpper jag kopplet och går så kommer hon snart efter med kopplet släpandes, men hon måste lära sig att JAG leder och bestämmer, oavsett om jag håller i kopplet eller ej. Ni som har hund och kan ge tips - bring it! =)  Men antar att tålamod och träning på ett roligt sätt är det bästa för att lilla valpen ska ge med sig! Godis och leksaker är inget som lockar när vi är ute tyvärr, förmodligen för allt runt omkring är nytt, stort och lite skrämmande...





Inga kommentarer:

Skicka en kommentar

Söt du är som lämnar ditt ord. Reklam tas däremot bort.